REFRRER:path /
Wild Taiga
Projektipäällikkö Jaana Keränen vastaanotti Wild Taigan tunnustuksen keskiviikkona Pekingissä.

Wild Taigalle hopeaa Pekingistä

Menestys toi media-
näkyvyyttä, joka
voi auttaa jatkossa.

Tiina Suutari

Wild Taiga voitti hopeaa matkailumarkkinoinnista Chinese Tourist Welcome Awards -kilpailussa Pekingissä. Palkinnon myönsi maailman johtava kiinalaisen turismin tutkimus-. koulutus- ja konsultointi-instituutti (COTRI) keskiviikkona.

– Hienohan siellä oli olla arvokkaiden ihmisen, kuten Ecuadorin matkailuministerin ja suurlähettiläiden keskellä, tunnustuksen vastaanottanut projektipäällikkö Jaana Keränen kuvailee sähköpostitse.

Ensimmäiseksi markkinointi-kategoriassa sijoittui La Venaria Reale Italiasta ja kolmanneksi Visit Aberdeen Englannista.

Keränen arvioi, että menestys isojen matkailukohteiden rinnalla toi Wild Taigalle medianäkyvyyttä, joka maksaa jo tehdyt Kiinan investoinnit takaisin.

– Nythän saamme oikeuden käyttää tunnustusta markkinoinnissamme, mikä on hyödyksi uuden kohteen viemisessä markkinoille.

Idän Taiga ry on viime vuosina kehittänyt yhteismarkkinointiaan nimenomaan kiinalaisia silmällä pitäen. Se on räätälöinyt matkailutuotteita, kääntänyt esitteitä kiinaksi ja kouluttanut yrityksiä kiinalaiseen ruoka- ja tapakulttuuriin. Wild Taiga on Idän Taigan tuotemerkki, jonka takana on noin 60 yritystä Kuhmosta ja Suomussalmelta.

Chinese Tourist Welcome Awards -kilpailun muista suomalaisosallistujista Levin Matkailu Oy pokkasi pronssia media ja internet -kategoriassa. Kaikkiaan kilpailukategorioita on viisi.

Toolbox-matkailumarkkinointitoimiston mukaan Suomea ei ole koskaan aikaisemmin palkittu yhtä ruhtinaalisesti Chinese Tourist Welcome Awards-kilpaluissa. Kilpailu järjestettiin COTTM-messuilla Kiinassa 11. kertaa.

Kommentit

Näytä 10 20 30 40 50 kommenttia sivulla

Jätä kommentti