REFRRER:path /

Alma Median tulos parani edellisvuodesta – kansainvälinen liiketoiminta yhä tärkeämpää

STT

Helsinki

Viestintäkonserni Alma Median oikaistu liikevoitto nousi viime vuonna 51,1 miljoonaan euroon, kun se vuonna 2016 oli 35,2 miljoonaa. Liikevaihto kasvoi neljä prosenttia 367,3 miljoonaan.

Toimitusjohtaja Kai Telanteen mukaan digitaalinen mainonta kasvoi vahvasti Alma News & Life -ryhmässä, johon Iltalehti kuuluu. Erityisesti kasvoivat mobiili- ja sisältömarkkinointi.

Telanteen mukaan kansainvälinen liiketoiminta on yhä keskeisempi tekijä Alma Median kasvussa. Viime vuonna liikevaihdosta 23 prosenttia tuli Suomen ulkopuolelta ja oikaistusta liikevoitosta 39 prosenttia. Nopeimmin kasvaneita maita olivat Tsekki, Slovakia ja Kroatia.

Alma Media on STT:n toiseksi suurin omistaja.

Jätä kommentti