REFRRER:path /

Matkailu

Suopotkupalloa, wakeboardingia, laskettelua, murtomaahiihtoa ja luonnossa liikkumista, sitä löytyy Ylä-Kainuusta. Aihesivustolta löytyvät matkailujutut.

« »
Wild Taigan osastolla on kiinnostuttu muun muassa Hossasta.

Wild Taigalle palkinto Kiinasta, Hossa herättää kiinnostusta

Sirkku Rautio

Idän Taiga ry on kutsuttu vastaanottamaan kiinalaisen matkailun edistämispalkinto Chinese Tourist Welcome Award 2015 Pekingiin. Palkinto luovutetaan matkailun myyntitapahtuma COTTM messujen yhteydessä järjestettävässä seremoniassa keskiviikkona 15. huhtikuuta.

Palkinnon myöntää COTRI (China Outbound Tourism Reseach Institute), joka on maailman johtava kiinalaiseen turismiin liittyvä tutkimus-, koulutus- ja konsultointiorganisaatio. Kansainvälisen raadin valitsemat voittajat saavat tunnustuksen viidestä eri kategoriasta, jotka ovat tuoteinnovaatio, internet/media, palveluiden laatu, markkinointi ja kohteen kokonaissuoritus. Kategorioissa myönnetään ”kultaisia, hopeisia ja pronssisia” palkintoja.

– Jännittävää kuulla, missä kategoriassa Wild Taigalle myönnetään palkinto, sanoo palkinnon Kiinassa vastaanottava Jaana Keränen.

Vaihtoehtoja on useampi, sillä Wild Taiga tuo Kiinan markkinoille kokonaan uusia tuotekokonaisuuksia, joita siellä ei ole ollut tarjolla entuudestaan. Keräsen mukaan palkinto voi liittyä myös yhteismarkkinointiin, sillä yhdistys on tuottanut laadukkaita aineistoja kiinaksi.

– Lisäksi ennen markkinoinnin aloitusta uusille alueille järjestimme yrityksille koulutuksia markkinaeroista ja hoidimme kotiläksyt kuntoon, joten kyseeseen voi tulla myös laatu tai kohteen kokonaissuoritus.

Wild Taigan kansainvälisestä myynnistä vastaava Jaana Keränen osallistuu ammattilaismessuille kansainvälisellä yhteisosastolla, jossa muita suomalaisia osallistujia ovat Levi ja Finnair. Tänä vuonna osallistutaan myös ammattilaismyyntitapahtumiin Hongkongissa, Tokiossa, Kööpenhaminassa ja Varsovassa.

Messujen avajaispäivänä tiistaina Wild Taigan osastolla oli vilskettä. Ensimmäinen vieras tuli Xianista.

– Kävijöissä on ollut myyjiä kamarimusiikille, koululaisryhmille ja patikointiohjelmille Hossaan, wildlifesta ja perheohjelmia. Ennen kaikkea useimmat ovat kysyneet kesäkohteista, Keränen raportoi tiistaina Pekingistä.

Vientitoimenpiteitä rahoitetaan kolmivuotisella EAKR -hankkeella, jonka aikana Wild Taiga -tuotemerkin alla olevien yritysten tuotteita myydään ja markkinoidaan uusille markkina-alueille Aasiassa ja Itä-Euroopassa.

Tavoitteena on myös saada Helsinki-Vantaan kautta kulkevia ulkomaisia lentomatkustajia myös muualle Suomeen, ennen kaikkea Kainuuseen.

Edit 14.4. kello 16. Lisätty kuvia Kiinasta.

Kommentit

Näytä 10 20 30 40 50 kommenttia sivulla

Jätä kommentti


Lue lisää aiheesta

« »