Kotimaa

Presidentinvaalit ratkeavat edelleen perinteisissä tv-lähetyksissä: ”Tv-median hallinta on aivan keskeinen osa presidentin osaamista”

Viestintäammattilaiset korostavat, että presidentinvaaleissa painoarvo on edelleen ”lineaarisessa televisiossa”, eikä sosiaalisessa mediassa. Toisaalta ehdokas voi pärjätä hyvin sosiaalisessa mediassa, vaikka ei olisi itse siellä lainkaan. Etenkin perussuomalaisissa fanit tuottavat somesisältöjä oman ehdokkaansa puolesta.

Vaikka tv:ssä presidentinvaalikampanja on jo alkanut, on yksi vielä joukosta poissa. EU-komissaari Jutta Urpilaisen odotetaan lähtevän SDP:n presidenttiehdokkaaksi sunnuntaina 19. marraskuuta. Sdp on puolueiden kannatusmittauksessa kärkisijalla, mutta nähtäväksi jää, miten Urpilainen onnistuu saamaan tätä kannatusta taakseen, kun hänen kampanjansa käynnistyy. Kuva: MAURI RATILAINEN

Viestinnän ammattilaiset pitävät edelleen perinteistä televisiota tärkeimpänä presidenttiehdokkaan mediana. Vaalit ratkeavat sen mukaan, kuka ottaa television parhaiten haltuun.

Myös äänestäjät tuntuvat odottavan suuresti ehdokkaiden tv-esiintymisiä, mistä esimerkkinä oli viime viikonlopun Elämäni bi

Kommentoi Ilmoita asiavirheestä