Kotimaa

Maasturi vai tila-auto – Mazda-malliston tähti venyy jopa 7-paikkaiseksi eikä häpeile japanilaisia juuriaan

Suomen autoverotus suosii ladattavia PHEV-hybrideitä. Koeajettu Mazda CX-80 on siksi ainoa voimaversio, joka tästä automallista on oikeasti kilpailukykyinen.

Mazda CX-80 on komea ilmestys ja erittäin tunnistettava juuri Mazdaksi. Auto liikkuu normaalitilassa 90-prosenttisesti takavedolla, mutta tarvittaessa vetosuhde jakautuu tasan 50:50. Kuva: null

Takavuosien mahtimerkki Mazda on kutistunut Suomessa pikkutekijäksi. Viime vuonna Mazdoja myytiin Suomessa 871 kappaletta, ja menekki laski viidenneksellä.

Tuleva menestys ei jää kiinni ainakaan yrityksestä. Markkinoilla on kolme tuoretta SUV-mallia, CX-30, CX-60 ja nyt tämä CX-80. Tulossa on odotett

Kommentoi Ilmoita asiavirheestä