Kotimaa

Viestintäjohtaja Kati Kalliomäki Verohallinnosta korostaa, että vetävyys tai kiinnostavuus ja asiallisuus eivät poissulje toisiaan.

Värikkään viestinnän aikakaudella viranomaiset kokeilevat ilmaisunsa rajoja – Moni innostuu, jos Verohallinto somettaa muutakin kuin lakitekstiä

Julkishallinnolta odotetaan asiallisuutta ja harmautta. Vetävien uutisotsikoiden ja vauhdikkaan some-viestinnän keskeltä sellaisella on vaikea nousta esiin. Esimerkiksi asiakkaiden vaikeita elämäntilanteita käsittelevässä Kelassa on silti päätetty pitää omannäköinen vakava tyyli tiedottamisessa.

Onko sopivaa, että Verohallinto fanittaa euroviisuja Facebook-tilillään tai viäntää savvoo viestipalvelu X:ssä? Julkishallinnon viestintä kilpailee ihmisten huomiosta muun mediasisällön kanssa. Omaa viestiä onkin alettu organisaatioissa pukea vetävämpään asuun.

– Kalleinta sisältöä on se, jota kukaan

Kommentoi Ilmoita asiavirheestä